HTML

Címkék

AlternativeTo (1) amazing alex (1) android (5) Android (1) apple (1) balsamiq (1) batman (4) battlefield (1) bemutató a múltból (1) béta (2) bioware (1) blizzard (3) Blizzard (6) Bomberman (1) borderlands 2 (1) C9 (1) capcom (3) cathrine (1) Codemasters (1) comic (6) comic oldalak (1) Continent of the Ninth Seal (1) crazy machine (1) dc universe (4) deviantart (1) diablo (1) diablo 3 (1) dlc (2) doctor who (1) dos (4) dragon age (1) DRM (1) elder scrolls (1) electronic arts (3) elmélkedés (2) enderman (1) extended cut (1) eyecandy (2) F1 (1) f2p (1) fejlesztés (1) fighting (2) file browser (2) film (1) final fantasy (2) final fantasy 7 (1) flash (2) FPS (1) free (13) free-to-play (4) freeware (1) gameboy (1) gamelogic (2) gameplay (1) gangmansytle (1) gangnamstyle (1) gog (11) Google (1) google play (2) hedgewars (1) hitman (1) hitman absolution (1) injustice (2) iphone (3) IT (8) játék (5) játékszoftver (33) jrpg (2) klasszikus (18) konzol (5) kritika (3) leírás (11) leviathan (1) Linux (6) Mac (4) magicka (1) marvel (1) mass effect (4) matrix (1) megaman (6) metroid (1) Microsoft (1) minecraft (1) MMORPG (1) mmorpg (1) mockup (2) modellezés (1) mortal kombat (1) MSWindows (1) MTVA (1) multiplayer (1) nadeo (1) nap képe (41) nexus (1) nigths into dreams (1) nintendo (1) nintendo ds (1) open (6) OpenRA (2) OpenTTD (2) origin (2) paradox entertainment (1) paradox interactive (1) pc (16) PC (16) pc guru (1) playsation 3 (2) playstation 3 (2) pokemon (1) pokémon (5) PvsZ (1) responsive (1) retró (1) rovio (1) rpg maker (1) sega (2) shootmania (1) sims (1) skyrim (1) snes (3) sonic (1) soul calibur (1) source filmmaker (2) square enix (1) starcraft (1) star wars (2) steam (8) street fighter (1) super mario (8) szoftver (1) tardis (1) TC alternatívák (1) team fortress 2 (4) tekken (1) teszt (4) the incredible machine (1) the old republic (1) trailer (1) ubisoft (2) újság (1) usite (1) uTorrent (1) valve (3) vélemény (3) videó (8) video (6) web (16) Widelands (1) wii u (1) Win (2) Windows (17) worms (1) WoW (1) xbox 360 (5) youtube (3) zelda (3) zenonia (1) Címkefelhő

Digitális vagy lemezes játék?

2012.07.04. 08:51 Mucsohead

steam.png

Az én első témám szerintem eléggé fókuszban van az elmúlt időben. A digitális szoftver kereskedelem felágazóban van, főleg játékszoftverterén amiről most írni is fogok. Ez a változás nagyon megosztja a népet (az lenne fura, ha mindenkinek tetszene.), elég sok cikket olvasok arról ki hogy vélekedik erről.

Mivel jómagam is mióta van állásom, (nem olyan rég óta) régi nagy vágyálmomat teljesítem, hogy eredetiben is ott láthassam a játékokat a polcomon. Nem tartoztam azon gyerekek közé, akiknek a szülei támogatták volna az efféle PCs őrültségeket nem volt lehetőségem gyűjteményem bővíteni. Na, de amint magam kerestem a kenyerem egyre inkább elkezdtem a polcomat feltölteni játékokkal. Nem sok játékot szereztem meg, főleg nem megjelenéskor. Aztán egy tavalyi júliusi napon véletlen beleakadtam az úgy nevezett Steam-be. Félre értések elkerülése véget, ismertem régóta, de valahogy hidegen hagyott. Viszont akkor volt a Nagy Nyári játékvásár. Pofátlanabbnál pofátlanabb akciókkal. Így esett, hogy eljött egy újabb korszak a bankkártyám számára. Mert a Steam ellopta a lelkem.

A kis mese tanulságát mindenki saját szájíze szerint levonhatja, de rátérek a lényegre.

Mivel a napokban az Electronic Arts bejelentette, hogy ők hamarosan rátérnek a kizárólag digitális eladásokra, sokaknál (már annyit láttam) kivágta a biztosítékot. Ilyen szépségeket olvastam, minthogy az EA egyre mélyebbre süllyed, meg, hogy soha, DE soha nem fognak több EA játékot venni ezért.

Őszintén szólva eléggé megmosolyogtam, de megtudom érteni őket valamelyest. A digitális szoftver vásárlás még nagyon sokaknak ijesztő, sok okból. Az egyik legelterjedtebb, hogy nem akarják, hogy a bankkártyájuk adatait véletlenül se keljen beírni bármilyen webes felületre. Mert ellophatják, meg hallották, hogy egy ismerősnek az ismerősének, az öccsének... olvasta valahol, hogy történt ilyesmi. Kissé szarkasztikus, de igen történnek ilyenek. Az Internet veszélyes, ésszel kell bánni vele. De a világ fejlődik, a biztonság is fejlődik, és a Steam, Origin, Good Old Games (GoG) nem rossz akaratú, nekik a céljuk, hogy sokat vásárolj rajtuk keresztül. Így a védelemre sokat költenek (semmi biztos infóm nincs, de egy kis naiv bizalom belefér). Persze itt is van támadási felület, minthogy "Igen-igen, de a Steamet is nem rég feltörték". Részben igaz, a Steam állítása szerint bankkártya adatokhoz nem jutottak hozzá, régi fórum archívumok, és szimpla felhasználó adatok kerültek ismeretlen kézbe, DE azok is nagyon titkosított formában (mint mondtam, állítólag). De emberek, ez olyan, minthogy én aligha merek repülőre szállni (még nem volt szerencsém sem), mert mi van a lezuhan? Épp annyi az esélye, hogy egy komoly webáruházban ellopják az a bankkártya adataidat, mint az utcán valaki kilopja a zsebedből vagy éppen a kedvenc hipermarketedben a táskádból.

A másik ami sokakat zavart, hogy jobban szeretik a lemezes változatokat. Ebben egyet tudok érteni. Én is elégedettséggel tekintek a polcomra, ahol a Mass Effect trilógiám pihen. De viszont, magamból kiindulva nincs havi 10-20 ezer forintom, hogy minden játékot ami valamelyest érdekel megvegyek. Ez én vagyok, viszont vannak, akik boldogan töltik fel havonta több játékkal is a polcaikat. Mellékes igazából, ez pénz kérdése. Kellemesebb nekik, hogy a kezükben foghatják a tokot, behelyezhetik a lemezt, pikkpakk fent a játék. És aztán később levehessék és újra játszhassák. Viszont vannak olyanok, akik egyszer kipörgetik a játékot és utána feledésbe merül, vagy kerül fel Vaterára. Akik a lemezeseket támogatják inkább nehezen tudják elfogadni, hogy kipenget X összeget, és a játéka ott van valahol a Felhőben, és igazából csak bérli azt. Felmerülnek bennük a kérdések, mi van ha megszűnik a szolgáltató? Ennyi kész, akkor mi lesz a játékokkal amit megvettem?!

Ezek azok a dolgok amiket én látok ebben a témakörben, hogy bizalmatlanság övezi még a digitális vásárlásokat. Ha a cikkből nem is, de én mindkét félt képviselem, a Steamen havonta minimum egy játékot veszek, mert pofátlanul jó akciók szoktak lenni. Viszont a Mass Effect 3-mat is elsők között vásároltam meg gyűjtői kiadásban. Mert úgy éreztem nekem ér ennyit.

Példának okáért az EA és a Valve is a saját játékait engedi beregisztrálni a saját kis játékboltjukba. Így meg van mint digitálisan, mind lemezesen is a játék. Fentebb említettem a GoG-ot, azért szeretjük, mert DRM mentes, amit megveszel letöltöd és játszol, kiírhatod DVDre, eltárolhatod. És a Steam is támogatja a biztonsági mentést elvileg, ami hasonló célt szolgál, de őszintén még nem próbáltam.

Mint ahogy fenn áll a veszélye, hogy 20 év múlva nem lesz Steam és kidobott pénz volt minden, úgy fent áll a veszélye, hogy 20 év múlva nem, hogy CD/DVD lejátszó nem lesz, adathordozók se biztos. Mutathatjuk unokáinknak, hogy "Látod fiam, régen még lemezről mentek a játékok". De a világ fejlődik a lemezes dolgok eltűnnek idővel. És ha most úgy is látjuk, hogy a Steam és Originen vásárolt tételeink nem a mienk. Annyi év után másféle módon meglesznek, higgyetek nekem, ne adj isten még ingyenessé is válhatnak az addigra Retronak számító csodák.

Remélem nem érezte senki hittérítésnek, csak leírtam ahogy én látom ezt a témát. :)

Szólj hozzá!

Címkék: steam valve electronic arts origin játékszoftver gog PC

A bejegyzés trackback címe:

https://x303.blog.hu/api/trackback/id/tr354627096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása