Nah ha már a kolléga is egy régi klasszikus játék újrájáról ír akkor én sem maradhatok ki a sorból. Biztos sokan emlékeznek még az 1995-ben megjelent Command & Conquer: Tiberium Dawn című játékra amely egy azóta rendkívül sikeres franchise nyitódarabja. Alapjait tekintve egy sima gyűjtögetős stratégia volt, nem túl izgalmas történettel. (Röviden két fél a GDI és a NOD ugrik egymásnak a címben is szereplő Tiberium nevű érc miatt)
Rá egy évre a Westwood csapata kiadta a Command & Conquer: Red Alert-et, válaszul a történet miatt fanyalgókra. Arra ők sem számítottak, hogy hatalmas siker lett belőle. Ez ugyanúgy egy gyűjtögetős stratégia csak egy alternatív univerzumban ahol a Szovjetek és a Szövetségesek ölik egymást halomra máig.
Ugyan ennek a két szériának azóta több része is megjelent, (sőt csatlakozott még melléjük egy harmadik is Generals néven), máig klasszikusok maradtak. Épp ezért döntött úgy pár fanatikus, hogy felújítják, ez lett az OpenRA, egy nyílt forráskódú ingyenes verzió.
Bár a két fentebb tárgyalt játék is ingyenesen elérhető mára, ez sokkal többet nyújt náluk. Hallgatva a modern idők szavára sokkal nagyobb felbontású, és van benne jó pár újítás a játékmenetet tekintve is. Kezdjük ott, hogy a két részt egybe csomagolva kapjuk. Telepítés után a játék megkérdezi hogy le szeretnénk-e tölteni a szükséges fájlokat vagy megvannak az eredeti lemezek. A letöltés pillanatokon belül megvan hisz csak néhány megányi cuccot tölt le, innentől pedig egy gombnyomással tudunk váltani a két rész között.
Ha bármelyik részben elindítunk egy mérkőzést láthatjuk hogy megújult a menü rendszer is. Ezt a későbbi részek példájára újították fel, külön választva a különböző egység típusokat és épület fajtákat. További változások, hogy a szintén a későbbi részekből beleraktak pár egységet. Elérhető egy-két új épület típus mint például, C&C módban a szuper erőmű amivel nem kell kismilliónyi normál erőművet építeni. A balanszon is állítottak a srácok, ugyanis a játék elképesztően gyors. Ezt így leírva nehéz érzékeltetni, de úgy kell elképzelni, hogy pillanatok alatt hatalmas seregeket lehet össze állítani, amik akár ugyan ilyen gyorsan el is pusztulhatnak egy óvatlan pillanatban. Ilyenkor más játékokban az ember általában dühös lenne, de itt nem, mert pár perc múlva ha van még kellő nyersanyag utánpótlás, mintha mi se történt volna már kész is a hasonló nagyságú "sereg". Hihetetlen gyors a tempó. Szintén változás az eredetihez képest a szuper fegyverek bevezetése, van itt ionágyú meg atom meg minden ami az egyszeri tábornoknak kellhet. Nem tudom ezek szerepeltek e a második részekben, én a C&C 3-al ismerkedtem meg először, ott voltak ilyenek, az első részből nem rémlik. A második részek eddig kimaradtak...
Természetesen az OpenRA tartalmaz többjátékos módot is. Sőt lényegében csak azt tartalmaz. Kampány még nincs, bár vannak rá ígéretek, hogy mind a két játék kampánya bekerül majd, eddig ez nem történt meg. Addig marad a singleplayer opció ami egy sima skirmish a gép ellen vagy a multiplayer ami ugyanaz csak másokkal. A többjátékos menü pofon egyszerű, pillanatok alatt kész a szerver és már lehet is játszani.
Egyetlen hiba amit találtam, hogy indítás után pár másodpercig akadozik. Hogy miért az jó kérdés, de max fél perc után rendbejön.
Azt hiszem erről ennyi bőven elég, aki szereti akármelyik Tiberium univerzumban játszódó epizódot, vagy a Red Alerteket adjon neki egy esélyt, nem fogja megbánni. Az is nézzen rá aki csak akar egy jót pörgős stratégiát, vagy csak multizni valamivel. Gond nélkül fut Windowson, Linuxon, Mac OSX-en, gépigénye gyakorlatilag nincs.
Hivatalos oldal: http://openra.res0l.net