HTML

Címkék

AlternativeTo (1) amazing alex (1) Android (1) android (5) apple (1) balsamiq (1) batman (4) battlefield (1) bemutató a múltból (1) béta (2) bioware (1) Blizzard (6) blizzard (3) Bomberman (1) borderlands 2 (1) C9 (1) capcom (3) cathrine (1) Codemasters (1) comic (6) comic oldalak (1) Continent of the Ninth Seal (1) crazy machine (1) dc universe (4) deviantart (1) diablo (1) diablo 3 (1) dlc (2) doctor who (1) dos (4) dragon age (1) DRM (1) elder scrolls (1) electronic arts (3) elmélkedés (2) enderman (1) extended cut (1) eyecandy (2) F1 (1) f2p (1) fejlesztés (1) fighting (2) file browser (2) film (1) final fantasy (2) final fantasy 7 (1) flash (2) FPS (1) free (13) free-to-play (4) freeware (1) gameboy (1) gamelogic (2) gameplay (1) gangmansytle (1) gangnamstyle (1) gog (11) Google (1) google play (2) hedgewars (1) hitman (1) hitman absolution (1) injustice (2) iphone (3) IT (8) játék (5) játékszoftver (33) jrpg (2) klasszikus (18) konzol (5) kritika (3) leírás (11) leviathan (1) Linux (6) Mac (4) magicka (1) marvel (1) mass effect (4) matrix (1) megaman (6) metroid (1) Microsoft (1) minecraft (1) MMORPG (1) mmorpg (1) mockup (2) modellezés (1) mortal kombat (1) MSWindows (1) MTVA (1) multiplayer (1) nadeo (1) nap képe (41) nexus (1) nigths into dreams (1) nintendo (1) nintendo ds (1) open (6) OpenRA (2) OpenTTD (2) origin (2) paradox entertainment (1) paradox interactive (1) PC (16) pc (16) pc guru (1) playsation 3 (2) playstation 3 (2) pokémon (5) pokemon (1) PvsZ (1) responsive (1) retró (1) rovio (1) rpg maker (1) sega (2) shootmania (1) sims (1) skyrim (1) snes (3) sonic (1) soul calibur (1) source filmmaker (2) square enix (1) starcraft (1) star wars (2) steam (8) street fighter (1) super mario (8) szoftver (1) tardis (1) TC alternatívák (1) team fortress 2 (4) tekken (1) teszt (4) the incredible machine (1) the old republic (1) trailer (1) ubisoft (2) újság (1) usite (1) uTorrent (1) valve (3) vélemény (3) videó (8) video (6) web (16) Widelands (1) wii u (1) Win (2) Windows (17) worms (1) WoW (1) xbox 360 (5) youtube (3) zelda (3) zenonia (1) Címkefelhő

ShootMania Storm - zárt béta

2012.07.07. 20:42 Mucsohead

shootmania_650-600x369.jpg

Szerintem kevesen vannak azok akik nem ismerik a TrackMania című játékot. Ha mégis tévednék, röviden egy kapanyél egyszerű autóversenyzős játék (legalább is az első része), de zseniális pályaszerkesztővel.

A játékot fejlesztő NADEO most egy frankó kizárólag multi FPSt hegeszt a kis műhelyében. Amit nemes egyszerűséggel ShhotManianak kereszteltek el. Röviden tömören kapanyél egyszerű MMOFPS és megint csak briliáns pályaszerkesztő.

Nem is olyan rég volt, mikor fényderült a projektre, már akkor lehetett regisztrálni a zárt bétára. Pár napja meg is kaptam a levelemet, hogy gratulálnak és itt-meg-itt kell regisztrálni és letölteni a játékot. Fel is pakoltam minél hamarabb, és ma volt szerencsém kipróbálni.

Hogy miért is igényel figyelmet, egy látszólag nem túl kiemelkedő alkotás? Én is ma értettem igazán. De először is mesélek róla egy keveset, hogy lássátok ahogy én láttam.

A feltepítéssel egy MediaMania programot is kaptam, igazából egy pofás kis platform ahonnan ellehet majd érni a többi NADEO játékot, mint a TrackMania 2-t, és a készülő QuestManiat. 

A játékba belépve, pontosan úgy, mint a Trackmaniaba, beállítottam, hogy Magyarországot ÉS még azon belül megyémet képviselem. Rögvest bele vetettem magam a harcba. Két lehetőség volt adott, a Többjátékos mód és a Helyi játék. Az utóbbi csak ki volt írva, de még deaktív volt.

Rögvest válogathattam a szerverek között, először hazánk játékait ajánlotta fel, de nagyon úgy látszott én vagyok éppen az egyetlen aki tőlünk játszana. Így elkezdtem keresgélni a többi ország szerverei között, az USAban és Franciaországban volt a legtöbb szerver.

shootmania-storm.jpg

Az első játék mód amit kipróbáltam, az az úgy nevezett Royal. Megkaptam az első pár kilövést és hozzá szoktam az irányításhoz. Ami nem volt túl nehéz, futsz, ugrasz, gyorsítasz célzol és lősz. Innen már csak a reflexek, pontosság és tapasztalat számított. De visszatérve, a Royal nemes egyszerűséggel egy Survival, adott egy hatalmas pálya, mindenki a szélén spawnol. És futás középre, az első odaérő aktivál egy erőteret ami elkezd szűkülni a pálya szélétől. Akit elér meghal, a többieknek el kell érniük középre, mert odáig szűkül akör. Ha esetleg sokan maradunk, akkor igazi vérfürdő kezdődik, mert egy kis lyukba gyűlik a nép, és onnan nincs menekvés, nyílt terepen megy a Hegylakó harc, mert a végén csak egy maradhat. 

A második játék mód, a Battle. Speciális bázisfoglalós. A Kék és Piros csapat esik egymásnak. Amint elindul a játék megindulunk egymás területe felé. Aki előbb éri el az ellenség egy póznáját, akkor ő kezdi el a Támadó kört. Pontosítom a lényeget, ebben a módban egyfajta körökre vagyunk osztva, ha valaki Támadó körét futja, akkor be kell állnia egy póznához, és elindul a foglalás. Ha éppen senki nem foglal, de a Támadó körben vagyunk akkor 15 másodperc után átváltunk Védekezőbe. Annyi akkor a dolgunk, hogy minél tovább távol tartsuk az ellenséget a póznáinktól, mert ha csak egy pillanatra is elindul a foglalás restartol a 15 másodperc türelmi idő.

A maradék két alap módból, az egyik a TimeTrial volt, ami egy vérengzős futó verseny lehet. El kell érnünk a checkpointokat, majd elérni a célba. Önmagában nem túl nagy kihívás, de miután 3-4 ember akar kilyukasztani, már nem olyan könnyű megfutni a leggyorsabb kört.

ShootMania-Storm-Charge.jpg

Az utolsó pedig a ki nem maradhatatlan Melee ala Free For All. Erről nem is tudok sokat mesélni, hatalmas pálya, sok ember, örömmámorban történő anyázások. Tökéletes feszültséglevezető elfoglaltság.

Szóval ez volt a 4 alap mód, amit a fejlesztők alkottak nekünk. A játék könnyen kezelhető, nem ad többet, mint, más lövölde. Vagy tán mégis?

Naná, hogy mégis. Ahogy fentebb említettem, van egy pályaszerkesztőnk. Egy komoly szerkesztőnk. Két opciót ajánl fel, egy Kezdő építkezést. Ami igazából egy kis legózás, de pillanatokon belül összepakolhatunk egy akadályokkal teli labirintust, vagy ami csak a fantáziánkból kitelik.

e3-2012-shootmania-storm-screenshots.jpg

De ha igazán kiakarjuk használni a fantáziánk, akkor a Haladó építkezés kell nekünk. Ez már a nevéből érthetően több opciót kínál. Első különbség, hogy beállíthatjuk a fényviszonyokat. Napfelkelte, Nappal, Naplemente ÉS Éjszaka. Ezután kapunk egy óriási sima zöld felületet, nincs határ, mindent nekünk kell bepakolni. Eddig csak komolyabb legozás, kiválasztod oda biggyeszted. Viszont, két különlegesség is megbújik itt.

Egyik, hogy megszerkeszthetünk eseményeket, különböző helyekre, esetleg játék elején, vagy a végén, valaki halálánál. Egy egész pofás videószerkesztőre emlékeztető, effekttel teli menü segít ebben.

De a másik az igazi feature, a még több szabadság, scripteket lehet írni a játékon belül. Ez persze már egy kis programozási tudást igényel, de ez már nem lehet gond annak, akit egy csöppet is érdekel a hobbi moddolás (legalábbis gondolom...).

Na, miért is jó ez? Mert ez a játék nem azért készült, hogy a fejlesztők megmutassák, "Tessék srácok, ez egy állati játék, amit vért izzadva alkottunk nektek, és isteni". Nem, ez a játék az alkotó hajlamú fanoktól fog kivirágozni. Ahogy átnéztem a szerkesztőket, rájöttem mekkora lehetőség van itt eldugva. Hogy tiszta legyen a dolog programozó vagyok, és ha már egy program felajánlja, hogy saját magunk írhatunk bele scripteket, akkor egy újabb világ nyílik meg.

A játék a közösségre épít, könnyen rálelhetünk majd a többiek által kreált pályákra, láthatjuk ki melyiken ökörködik. Ebben rejlik a játék igazi hangulata. Persze soktól függ majd, hogy mennyire használják ki. De sokan vagyunk ezen a bolygón, mindig akadnak elvetemültek. Nézzetek csak körbe youtube-on, mit alkotnak a MineCraftosok. 

Hogy milyen erős gép kell alá, nem találtam még meg a hivatalos gépigényt, de egy oldal szerint minimum pentium 4-es szintű gép kell, videó kártyából sem kell valami erős, az én Radeon X1600-osomon kényelmesen elfutott. Memóriát sem akar sokat enni, minimum 1 GB-ot igényel elvileg.

Még még a látványt megemlítsem, nem egy Skyrim, egyszerű, de szép, hangulatos látványt ad a megvilágításokkal. Egész jó látvány volt végülis, remélem azért a teljes játékra kerül még bele pár textúra pack.

Összefoglalva, várom miket fognak alkotni a játékosok, a játék jó táptalaja a szabad kreativitásnak.

Íme az oldala és a bemutató videója:

Szólj hozzá!

Címkék: béta vélemény teszt pc kritika játékszoftver nadeo shootmania

A bejegyzés trackback címe:

https://x303.blog.hu/api/trackback/id/tr294634350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása