A videojáték újságírás egyik velejárója, hogy ahhoz, hogy értékelést írjunk egy adott termékről, tesztelnünk kell azt. Rendben, ez nem olyan nehéz munka, mint az uránbányászat, de ennek is megvannak a maga nehézségei. Először is egy tesztelés esetében az első alapkövetelmény az, hogy ismered a hasonló termékeket. Így rengeteg összehasonlítási alapod lesz, tudni fogod, hogy mi számít újító ötletnek és mi az, ami csak egy újabb példája a rókabőr nyúzásnak. De ahhoz, hogy igazán szakértője legyél az adott játéknak, sok-sok órát kell eltöltened mellette, amire gyakran egyszerűen nincs lehetőséged. Amikor a PC Gurunál értékelést szeretnénk írni egy játékról, a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy előfordul, hogy nincs elég idő arra, hogy megtegyük ezt. Persze akadnak olyanok, melyeket elég, ha csak 6-8 órán keresztül nyüstölünk, s már tudjuk, hogy fikarcnyit sem fog változni a játékmenet (tipikusan az akciójátékok ilyenek), de rengeteg esetben előfordul, hogy bizony 100 óra is kevés ahhoz, hogy véleményt formáljunk az adott produktumról. Ilyen játék volt számomra például a Diablo 3.
A PC Gurus Chris blogposztja azzal kapcsolatban, hogy egy játékot mennyi ideig érdemes tesztelni. Hasznos és érdekes iromány, akit érdekel mindenképp olvassa el, meg az is akit nem.