HTML

Címkék

AlternativeTo (1) amazing alex (1) android (5) Android (1) apple (1) balsamiq (1) batman (4) battlefield (1) bemutató a múltból (1) béta (2) bioware (1) blizzard (3) Blizzard (6) Bomberman (1) borderlands 2 (1) C9 (1) capcom (3) cathrine (1) Codemasters (1) comic (6) comic oldalak (1) Continent of the Ninth Seal (1) crazy machine (1) dc universe (4) deviantart (1) diablo (1) diablo 3 (1) dlc (2) doctor who (1) dos (4) dragon age (1) DRM (1) elder scrolls (1) electronic arts (3) elmélkedés (2) enderman (1) extended cut (1) eyecandy (2) F1 (1) f2p (1) fejlesztés (1) fighting (2) file browser (2) film (1) final fantasy (2) final fantasy 7 (1) flash (2) FPS (1) free (13) free-to-play (4) freeware (1) gameboy (1) gamelogic (2) gameplay (1) gangmansytle (1) gangnamstyle (1) gog (11) Google (1) google play (2) hedgewars (1) hitman (1) hitman absolution (1) injustice (2) iphone (3) IT (8) játék (5) játékszoftver (33) jrpg (2) klasszikus (18) konzol (5) kritika (3) leírás (11) leviathan (1) Linux (6) Mac (4) magicka (1) marvel (1) mass effect (4) matrix (1) megaman (6) metroid (1) Microsoft (1) minecraft (1) MMORPG (1) mmorpg (1) mockup (2) modellezés (1) mortal kombat (1) MSWindows (1) MTVA (1) multiplayer (1) nadeo (1) nap képe (41) nexus (1) nigths into dreams (1) nintendo (1) nintendo ds (1) open (6) OpenRA (2) OpenTTD (2) origin (2) paradox entertainment (1) paradox interactive (1) pc (16) PC (16) pc guru (1) playsation 3 (2) playstation 3 (2) pokemon (1) pokémon (5) PvsZ (1) responsive (1) retró (1) rovio (1) rpg maker (1) sega (2) shootmania (1) sims (1) skyrim (1) snes (3) sonic (1) soul calibur (1) source filmmaker (2) square enix (1) starcraft (1) star wars (2) steam (8) street fighter (1) super mario (8) szoftver (1) tardis (1) TC alternatívák (1) team fortress 2 (4) tekken (1) teszt (4) the incredible machine (1) the old republic (1) trailer (1) ubisoft (2) újság (1) usite (1) uTorrent (1) valve (3) vélemény (3) video (6) videó (8) web (16) Widelands (1) wii u (1) Win (2) Windows (17) worms (1) WoW (1) xbox 360 (5) youtube (3) zelda (3) zenonia (1) Címkefelhő

Continent of the Ninth Seal Béta – teszt by Bagszi

2012.07.14. 08:00 bagszi

812c9.jpg

A Continent of the Ninth Seal, röviden C9 egy Hack 'n' Slash stílusú MMORPG játék, melyet egy koreai cég, a Webzen fejlesztett ki. Eredetileg Mucsohead akarta tesztelni, de mivel megkezdődött a nyári szünetem, ezért nekem több időm jutott a kipróbálására.

Alkossuk meg magunkat
Kötözöttsonka_ruci_és_alumínium_melltartó.jpgKoreai mivolta már rögtön a karakterkreálásnál szembeötlött, mert a férfi és női alapok mind tipikusan az ázsiaiaktól megszokott cicafiú/cicalány stílusúak(a TV-ből kilépő pop idolok vagy kockás-hasú metroszex modellek az alapok mindkét esetben).
4 kaszt közül választhatunk: Warrior, Hunter, Shaman és Witchblade. Sajnos a nemünket nem adhatjuk meg, ellenben eleve elrendeltetett, hogy ha Warrior vagy Hunter akarsz lenni, akkor a karaktered fiú, míg a Shaman és Witchblade kasztokat választók lánnyal kell rohangáljanak a játékban. Lány létemre első körben lányt választottam(Witchblade-t), de mivel 12 szabad karakter helyet kapunk az ingyenesen regisztrált accounthoz, ezért volt szerencsém a fiú alteregóimat is megalkotni magamnak. Nagyon komoly karakterépítésre senki se számítson, mert bár van lehetőség az arcberendezésünkön változtatni, de nem túl látványosan. Alapból minden kasztnál 3 alap arcból válogathatunk és mindháromnak 3 fajtája van(ezek között nagyjából annyi a különbség, hogy van-e az arcán borosta vagy festett-e a szeme), ezután vékonyíthatunk vagy vastagíthatunk orrunkon, szájunkon, szemeinken, választhatunk egy nekünk tetsző frizurát akár extrémebb színben is. Hajak között kasztonként más a választék, ezek között vannak egész jók és egész bizarr fodrászati műremekek is. Ami külön tetszett, hogy a haj hosszúságot is külön állíthatjuk. Emellett 31 féle kifejezetten érdekes arcfestés/arctetkó közül is válogathatunk(jokersmink vagy batman álarc is opció...). Sajnos a férfi karik készítésénél nem volt arcszőrzetre opció, de néhány tetoválás(illetve az egyik hajstílus) képes pótolni ha valakinek netán bajusz vagy szakáll hiánya lenne. Mindeközben csodálhatjuk, hogy a karakterünk erősen zihál(ha férfi) vagy tátott szájjal értetlenül néz(ha nő).

Tutorial
Ezután rövid ismertetőt kapunk róla, hogy mi is történik épp a C9 világában. Pár pokolbéli szörnyeteg látványosan randalírozik és küzd a katonákkal. Majd megjelenik a mi karakterünk a semmi középén egyszál (majdhogynem egy szál bugyiban, ha épp csaj... de tudjuk, hogy ez nem a női játékosok kedvéért van – hisz ellenszemben a férfi karakterek normálisan fel vannak öltözve...khmkhm. Nyugi, később sem lesz sokkal több ruha a csajokon.) és kezdésként az alapirányítások alatt lemészárolhatunk pár farkast.

Kilopták_alólam_a_lovat.jpg

Minden egyes megtett alapdologért hatalmas SUCCESS felirat díszíti a képernyőt. A karakterek mozgása számomra kissé fura volt, bár én már alapból nehezményezem, hogy valaki egyszál fém(?)fehérneműben, de tűsarkú csizmával rohangáljon a hegyekben, nemhogy mindezt előretolt mellkassal tegye. Amint átugrottunk egy fatüskékből álló akadályt(jó RPG-hez híven alapból 2 métereseket ugrunk és abszolút nem fáj, ha a tüskék tetejére felállunk) találkozhatunk pár NPC-vel köztük Fortz-al, aki még jópárszor elő fog kerülni a sztori alatt. Eztán elfutnak, és követnünk kell őket. Ha esetleg bárkinek nehezére esne figyelni merre mennek a karik, a fejünk felett lebegő nyíl folyamatosan jelzi hová menjünk, és konkrétan piros nyilakkal végigrakja számunkra a játék az odavezető utat. Eltévedni nem lehet. Még ha akarsz sem. Ezután némi "komolyabb" csatázás jön pár nagyobb szörnnyel, akiktől meg kell menteni Fortz barátunkat. Majd megjelenik a főszörny, ám hamar megun minket és lelép. Egy őr szalad és jelenti, hogy támadják a szörnyek a városunkat is, így átportálódunk oda, és megtanulunk questet felvenni és a szörnyek által eldobott lootot felvenni a földről. Eztán ismét meg kell menteni Fortz-ot egy csapat szörnytől mialatt kishúgát a védi. Ekkortájt meglépjük a 2. szintet és megvehetünk egy új képességet a kiképzőnktől. Majd megtanulunk questet leadni. Ekkora végre eltűnik a csatatér a városból és megjelenik a többi játékos. Kezdődik az igazi játék.

Szocializálódás
A játékosok megjelenéséből többnyire csak annyit fogunk észlelni, hogy össze-visszarohangálnak mindenfelé, gyakran olyan gyorsan, hogy a gép még be se töltötte a karaktert, így előfordul, hogy csak elsuhanó neveket vagy másodpercek alatt átöltöző emberkéket fogunk látni. A Chat nem használható Lv. 10-es szint alatt(kivéve a generalt, tehát a karakterünk környezetéhez szóló chatet), így csak gyönyörködhetünk mások hirdetéseiben és beszélgetéseiben addig is. Sajnos érzelemkifejezések vagy animációk(pl /sit vagy /cry) nem mind működnek mindegyik karakternél, de ne felejtsük el, hogy bétáról van szó. Ami viszont különösen tetszett, hogy a guildek egyedi logói, illetve a /nationality chat parancs által megadott nemzeti zászló képe a játékos neve mellé kikerül, így a városban járkálás közben mások is láthatják honnan is származunk. Szokásosan lehet guildeket/klánokat alapítani, partyt/csapatot alkotni más playerekkel, és ezeknek külön chatjük is van. 25-ös szint felett elérhető egy számomra ismeretlen játékforma is, az "intrude". Ezzel bizonyos pénzért cserébe más játékosok dungeonjába kerülhetünk bele, és a cél, hogy megelőzzük a pálya teljesítésében.
Emellett arénarendszer és PVP is elérhető a játékban, ahol a többi játékossal mérhetjük össze a harci tudásunkat.

Játékmenet
Az alap városokon kívül nincs szabadon bejárható tér, csak dungeonok, ahová a városban levő portálok valamelyikén keresztül elérhető térképen kiválasztva tudunk bejutni. Így értelemszerűen a többi játékost csak a városban vagy partyba véve fogjuk csak látni a játék során. A városban rengeteg küldetés vehető fel, de ezek nagyon könnyen teljesíthetőek, mert többnyire gyűjtögetős vagy gyilkolászós követelményei vannak. A legtöbb küldetés láncot alkot, így amint teljesítünk egyet, máris megjelenik a következő. A játék pénzneme az arany, amelyet küldetések teljesítésével vagy szörnyek megölésével szerezhetünk. Viszont nem túl könnyen jön, ahhoz képest, hogy az npc-k rendkívül drágán adnak mindent, így a gazdasága nem túl kiegyenlített. Lehetőségünk van egy szakmát is választani a karakterünk számára, de a tanulás, az alapanyagok elkészítése(pontosabban a munkaeszközök használata), sőt még a kész termékek/ruhák megalkotása mind pénzbe kerül, ami eléggé elrontja a craftoláshoz a kedvet. A felhasználói felület elég szerteágazó és nehéz mindent megtalálni benne, de idővel ez is megszokható és kiismerhető. A küldetések során gyakran jelennek megy npc-k is a dungeonokban akikkel együtt kell harcolnunk, vagy megmenteni őket. Ezek általában rém gyengék egy megfelelően edzett játékoshoz képest, így többnyire inkább hátráltatnak, mint segítenek.
A pályák teljesítésekor egy achievement rendszert is láthatunk, ami minden helyen megadott feladatok teljesítésére kér. (pl.: teljesítsd a dungeont 10nél több sérülés nélkül)

2012_07_13 16_33_29.jpg

Játéktér, látvány és limitáltságok/hibák
Maga a játék egész szépen néz ki, precízen kidolgozott, még a ruhák apró részletei és díszei is tökéletesen látszódnak, bár a karaktermozgások tekintetében a készítők néha erős túlzásokba estek, és a fizika sem mindig szuperál úgy, ahogyan kéne, de a harcokat és támadásokat jól megcsinálták és mi más kell egy HnS játékhoz?
Persze az összes MMORPG betegsége, hogy a haj, fegyver, ruha nem nagyon veszi észre a karakterünk testét és rendszeresen keresztül mennek egymáson a cuccaink.(pl galléron keresztül átlógó haj, vagy combodba fúródott lándzsa vagy kard...)
A pályákat és a várost különféle kisállatok(madarak, halak, rákok) is díszítik, amik színesítik a játékot jelenlétükkel, bár semmiféle interakció nem lehetséges velük.

Lebegek_a_vizen.jpg

Mivel elég műveletlenek vagyunk, ezért ajtóval rendelkező házakba nem tudunk bemenni(valszeg nem is lehet), de sebaj, mert minden nekünk kellő NPC az utcán álldogál. Egy-két nyitott bejáratú épület van csak, ide minden nehézség nélkül bemehetünk vásárolni/tanulni/craftolni. A létra használata is túlmutat a képességeinken, de ennek ellenére díszítőelemként sok helyen megtalálható. Néhány alkalommal lehetőségünk adatik vízbe menni, ám elmerülni vagy megfulladni nem lehet, mert minden esetben pontosan a víz felszín felett fog maradni a fejünk és vállaink (vagy minden koreai így tud úszni, vagy a szilikon fenn marad a vízen). Még egy érdekesség, hogy a lányokkal ellentétben a fiú karaktereknek nincs szüksége a kezére úszás közben, kizárólag lábbal úsznak. A víz effektje sem rossz, bár sosem fodrozódik úszás vagy belegázolás közben. Az árnyékokat is szépen megcsinálták, többnyire reálisan vannak jelen, és mozgolódnak az alaptestüknek megfelelően. Viszont rendkívül erős napsugárzás lehet, mert az árnyékokban is látszódik a játékosok és npc-k árnyéka.(pl a mólón álló ember árnyéka a víz alatt is látszik a móló alatt) Az épületek, kerítések és egyebek gyakran akkor is megmászhatóak ha nem lenne szabad, sőt néhány alkalommal keresztül tudunk rajtuk menni, legalábbis az ellenfeleink biztosan, és ezt több alkalommal meg is teszik a játék során.

Értékelés
A játék maga egyébként egész hangulatos, a zenék kellemesek, a grafika jó. Béta lévén az apróbb bakiktól eltekinthetünk, hisz ezek valószínűleg amúgy is javítva lesznek idővel. Maga a játékmenet kellemes, és izgalmas. A harcok nem monotonak, az ellenségek nem teljesen hülyék. És mivel a küldetések egyedül is könnyen teljesíthetőek és sosem fogynak ki, ezért egész gyorsan fel lehet fejlődni. Viszont pont emiatt az MMO része nem annyira mutatkozik meg, mert akár egyedül is lehet boldogulni, a partyk és guildek csak opcionális segítségek(legalábbis a játék első felében). Mi több, a legtöbb játékos annyira futkos, hogy szinte whisperen kívül nem is érdemes leszólítani valakit, mert nem fog válaszolni. 
Grafika: 8/10 (Egész szép, az apró hibáktól eltekintve... Pedig nem az én stílusom a miniszoknya)
Hangok: 6/10 (A zene kellemes, a hangok többsége pedig egész jó. Szinkron nincs a jelentekben, de az npc-k mondanak pár sort ha rájuk kattintasz)
Irányítás: 8/10 (könnyű kezelni, és épp elég kihívás van a skillek használatában)
Animáció: 5/10 (Ezen van még mit csiszolni, vagy béna vagy túlzás, de valahol egész okés)
Sztori: 4/10 (Nem valami epikus, az npc barátaink halálának is inkább örültem, mint sajnáltam őket)
Hangulat: 6/10 (So-so, egész kellemes, és elvan vele az ember. Barátokkal együtt még jobb.)
Szavatosság: 6/10 (Nem nehéz fejlődni és questelni, bár MMOként a társaság sokat dob a szavatosságán a játéknak)

Összértékelés: 6/10

Összeredményben nem rossz játék, ellehet vele tölteni az időt, de ha valaki MMORPG-zni szeretne ennél sokkal jobb játékok is rendelkezésére állnak szintén ingyenesen. (Ha pénzbe kerülne, nem ajánlanám)

Szólj hozzá!

Címkék: béta vélemény teszt pc kritika leírás fighting játékszoftver gamelogic MMORPG C9 Continent of the Ninth Seal

A bejegyzés trackback címe:

https://x303.blog.hu/api/trackback/id/tr974651228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása